Alla inlägg under maj 2012

Av Maria - 22 maj 2012 09:05

På fredag är det dags!!

Bokade nu på morgonen, känns lite konstigt dock att åka iväg utan alla barn....

Det blir nämligen bara jag Per och Vera, dom stora är hos sin pappa/mamma och har ju dessutom skolan.

http://www.solresor.se/resa-till/grekland/kreta/chania/amalthia-beach-resort/


Av Maria - 22 maj 2012 08:46

Vilken helg det varit party och kalas har avlöst varandra hela helgen.

Hade en fantastisk fredag med dessa tjejer som känt varandra så länge, så roligt att ses!!

Vi var ju på 20 års återträff sen vi gick ur nian.

Var lite för dålig på att knäppa kort under denna kväll tyvärr men titta in på http://jennylind76.bloggagratis.se/

som var duktig på att ha kameran framme:))

Lördag var det dags att fira Agnes så det var bara att pallra sig upp ocg fixa tårta till tjejen.

Kvällen spenderades hos Sebbe och Carina som bjöd på middag och massa andra trevligheter:)

Söndag då var det dags för barnkalas, hur är det möjligt att 9 tjejer kan åstadkomma så mycket ljud?!

Det dansades "dansstopp" och smälldes ballonger som fästs kring fötterna, käkades pizza och tårta och kakor.

Avslutades med skattjakt där det hittades godispåsar, ville ju gärna toppa sockerchocken bra precis till alla skulle hem:)

Söndag kvällen avslutades i soffan med välbehövlig vila.

Av Maria - 22 maj 2012 08:46

Vilken helg det varit party och kalas har avlöst varandra hela helgen.

Hade en fantastisk fredag med dessa tjejer som känt varandra så länge, så roligt att ses!!

Vi var ju på 20 års återträff sen vi gick ur nian.

Var lite för dålig på att knäppa kort under denna kväll tyvärr men titta in på http://jennylind76.bloggagratis.se/

som var duktig på att ha kameran framme:))

Lördag var det dags att fira Agnes så det var bara att pallra sig upp ocg fixa tårta till tjejen.

Kvällen spenderades hos Sebbe och Carina som bjöd på middag och massa andra trevligheter:)

Söndag då var det dags för barnkalas, hur är det möjligt att 9 tjejer kan åstadkomma så mycket ljud?!

Det dansades "dansstopp" och smälldes ballonger som fästs kring fötterna, käkades pizza och tårta och kakor.

Avslutades med skattjakt där det hittades godispåsar, ville ju gärna toppa sockerchocken bra precis till alla skulle hem:)

Söndag kvällen avslutades i soffan med välbehövlig vila.

Av Maria - 16 maj 2012 22:08

På fredag ska vi på klassfest, det är tydligen 20 år sedan vi gick ur nian.

Hur det är möjligt det fattar jag inte:))

Men det ska bli jätteroligt, ser fram emot att träffa dessa Nolby tjejer som

jag känt sen jag var 7 år, dom har en speciell plats:)

Susanne är en annan tjej som har en speciell plats hos mig även om jag inte känt

henne lika länge, men 12 år är det nog visst:)

 

   


Av Maria - 16 maj 2012 08:03

Den här dagen för åtta år sedan låg jag uppe på Umeå sjukhus med värkar, alldeles för tidigt.

Hade legat på sjukhus i fem veckor vid det laget och ultra ljud gjordes varannan dag för att se om

den lilla i magen växte. Den 16:e maj fanns det inget vatten kvar och värkarna kom allt för ofta.

Beslut togs att flickan skulle få komma ut, i säte låg hon så det var tvungen att bli kejsarsnitt.

Det här var på morgonen efter jag ätit frukost, så doktorerna tyckte att vi väntar till eftermiddag det

var inte akut än så länge. Har nog inte varit så nervös någon gång som denna dag då hon min lilla lilla tjej skulle

komma.

Halv sex drogs jag in på operations salen för att sätta bedövning. Sen kom hon min Agnes klockan 18.14 om jag inte

minns fel. Liten liten liten bara 695 gram, jag fick inte se henne dom tog ut henne och sprang snabbt iväg till läkarteamet från Barn 4 som väntade på henne. Ena lungan gick sönder direkt så medan jag ligger och blir ihopsydd så berättar dom att den andra går nog snart oxå och då dör hon. Där låg jag med tårar som rinner medan Agnes kämpar för sitt liv. Den andra lungan höll över ett dygn så hon hade drän på båda lungorna och var intuberad.

Det tog många timmar innan vi fick veta om hon levde eller inte, en fruktansvärd väntan jag inte önskar någon.

Halv tio fick vi äntligen komma upp på Barn 4 för att få se detta lilla lilla underverk.

Så liten att hon fick plats i Emils handflata, att förlovningsringen gick att ha som armband.

Efter många månader på sjukhus fick hon äntligen flytta hem till oss, vilken lycka!

Och nu idag fyller detta lilla underverk 8 år, grattis älskade Agnes.

  

Av Maria - 15 maj 2012 23:07

Vera har börjat att vakna så tidigt, känns inte ok att hon tycker vi ska kliva upp vid femtiden.

Måste lära mig att komma i säng före tolv om det ska vara så här.

Skulle varit iväg och fikat på stan idag med några andra mammor men vi var för trött helt enkelt så vi

var hemma och vilade istället:(

Ikväll har Anki varit här och surrat lite, drack 2 koppar kaffe när hon var här så nu är jag ekorrpigg.

Kommer inte vara det imorgon bitti det är jag säker på.

Imorgon bitti blir det träning på gymmet, Vera ska få vara med farmor och farfar.

Ikväll tog jag ett beslut angående träningen som jag är riktigt nöjd med, det här kommer bli sååå bra!


Tjing tjing!!

Av Maria - 12 maj 2012 08:15

Imorse var jag uppe med tuppen och med Vera förstås.

Är det nån som har en aning om var snooze knappen

sitter på dom modellerna.

Klockan är kvart över åtta och frukosten är intagen för

länge sen, det är väl lika bra att förbereda sig för en

prommis ute i blåsten.

Av Maria - 11 maj 2012 18:43

Har köpt träningskort idag, äntligen!

Vera fick åka och hälsa på farmor och farfar och jag fick åka och träna.

Vilken tur vi har dom som ställer upp och har henne emellanåt.

Det var så otroligt skönt att få komma iväg att träna.

En timme för mig själv i gymmet var helt fantastiskt,

känner mig hög på endorfiner.

Eller själv var jag inte det var jättemycket folk där, men ni fattar:)


Har även hunnit med lite engelska, men nu är det dags att hämta upp

prinsessan:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards